Das funktioniert wie folgt:
Dear Registrar,
In the fallowing link you will find the procedure to update the admin contact e-mail
https://www.nic.es/article/index.action?sec=269&request_locale=en
In this other link you can download the Spanish version of the PDF that he must send for changing the E-mail address of the administrative, technical or billing contact, together with a copy of he's national identity card to
[email protected] <mailto:
[email protected]>
https://www.nic.es/direccion-correo-accesible/article/269
After updating the e-mail, in the fallowing link
https://www.nic.es/esnic/esn/verDominiosUsuarioAction?tipoContactoElegido=1&nivelDominio=2
To recover he's login data, the admin contact must introduce in the field (Identificador) Identification he's Nic-handle and click over the (Recuperar contraseña <javascript:enviarRecuperarPasswrd()> )
Recover password, which will immediately be send to the e-mail associated to de Nic-handle.
Best regards,
DOMAINS
Public Corporate Entity Red.es
Und das ging megaschnell, innerhalb von 2h war das erledigt, die neue also meine Mailadresse steht jetzt im Whois:
Estimado Sr./Sra.,
Le comunicamos que con fecha 02-02-2009 se ha realizado el cambio de la dirección de correo electrónico
[email protected] correspondiente a la persona de contacto con identificador JM816-ESNIC-F4 solicitada el día 02-02-2009, siendo la nueva dirección de correo electrónico
[email protected].
Si desea alguna aclaración adicional puede contactar con nuestro Centro de Atención al Cliente en el teléfono 902 010 755 o bien mediante el correo electrónico
[email protected].
Atentamente,
DOMINIOS
Entidad Pública Empresarial Red.es
Viel Erfolg!
Gruss Jens
coffee.es